meb_iys_dosyalar/27/08/745772/dosyalar/2018_04/20134217_BYro_YYnetim.pdf
Hizmet, üretim, pazarlama sektörlerinin hızla değiştiği ve geliştiği zamanımızda, yaygın ofis ağlarında görev yapabilecek vasıflı ara elemanlara, her zamankinden fazla ihtiyaç duyulmaktadır. Kamu ve özel sektörde çalışabilecek şekilde yetiştirilen mezunlarımız, hızlı değişen ve gelişen iş dünyasının ihtiyaçlarını karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, İngilizceye mesleki düzeyde hakim büro yöneticileri ve yönetici asistanları olacaklardır.
Çağımızda bilgisayarın ve bilgi teknolojilerinin gelişmesi, büro otomasyonunu da beraberinde getirmektedir. Büro otomasyonu, büro hizmetlerinde işlerin elektronik makineler ve bilgisayarlarla yapılması ve yine sonuçlarının bilgisayarlarla denetlenmesi olarak tanımlanmaktadır. Büro otomasyon araçları, başta bilgisayar olmak üzere telefon, faks, teleks gibi iletişim araçlarıyla birlikte daktilo, fotokopi gibi araçlardır.
Alanın Altında Yer Alan Dallar
HUKUK SEKRETERLİĞİ (AVUKAT KATİPLİĞİ)
Hukuk sekreterliği mesleğinin gerektirdiği, günlük işler, dava hizmetleri, toplantı ve seyahat organizasyonu ile ilgili gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Hukuk sekreterliği mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Hukuk Sekreterinin Görevleri:
Ø İş yerinde iletişimi sağlamak.
Ø Dosyalama ve arşivleme yapmak.
Ø Yazışma yapmak.
Ø İş programı hazırlamak ve uygulamak.
Ø Toplantı organizasyonu yapmak.
Ø Bilgisayarda dosya oluşturmak.
Ø Bilgisayarda yazı hazırlamak.
Ø Dava dosyalarının hazırlanmasına yardımcı olmak.
Hukuk sekreteri olmak isteyenlerin;
Ø Ayrıntılara dikkat edebilme yeteneğine,
Ø Güçlü görsel ve işitsel belleğe sahip,
Ø Sır saklayabilen,
Ø Sorumluluk sahibi,
Ø Düzgün ve akıcı bir dille konuşabilen,
Ø Nazik, güler yüzlü,
Ø Problemler karşısında çabuk ve doğru karar verebilen, soğukkanlı,
Ø Hukuki terminoloji bilgisine sahip,
Ø Yardımsever ve sabırlı,
Ø Sezgi becerisi yüksek ve yaratıcı kimseler olmaları gerekir.
YÖNETİCİ SEKRETERLİĞİ (YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI)
Yönetici asistanlığı mesleğinin gerektirdiği ofis makineleri, iletişim, sunum, toplantı ve seyahat hizmetleri ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.
Amacı: Yönetici asistanlığı, mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Yönetici Sekreterinin Görevleri:
Ø Yöneticiye daha önce programlanan işleri hatırlatır,
Ø Gelen haber ve bilgileri kaydeder, yöneticiye ulaştırır,
Ø Telefon görüşmelerinin yapılmasını sağlar,
Ø Randevuları ayarlar, misafirleri karşılar,
Ø Gelen yazıları (Fax, posta vb.) alır, sınıflandırır, kaydeder, büro içi evrak akışını sağlar,
Ø Mektup, rapor, tablo vb. dokümanları yazar, çoğaltır, dağıtır ve dosyalar,
Ø Dosyalardan istenen bilgileri bulur,
Ø Bir toplantı yapılacaksa gündemini yazıp, ilgililere gönderir, salonu ve kullanılacak materyali hazırlatır,
Ø Yönetici seyahat edeceği zaman ulaşım aracında, kalacağı otelde yer ayırtır. Pasaport, vize vb. işlemleri yapar, ilgili kişilere durumu haber verir, seyahat materyali hazırlar.
Yönetici sekreteri olmak isteyenlerin;
Ø Ayrıntılara dikkat edebilme yeteneğine,
Ø Güçlü görsel ve işitsel belleğe sahip,
Ø Sır saklayabilen, sorumluluk sahibi,
Ø Düzgün ve akıcı bir dille konuşabilen,
Ø Nazik, güler yüzlü,
Ø İnsanlarla iyi iletişim kurabilen,
Ø Problemler karşısında çabuk ve doğru karar verebilen kimseler olmaları gerekir.
SEÇEBİLECEĞİNİZ 4 YILLIK ÜNİVERSİTELERDEN BAZI BÖLÜMLER
Ø İnsan Kaynakları Yönetimi YGS-6
Ø Sağlık Kurumları İşletmeciliği YGS-6
Ø Sağlık Kurumları Yöneticiliği YGS-6
Ø Sağlık Kurumları Yönetimi YGS-6
Ø Sağlık Yönetimi YGS-6
Adres:
DENİZ MAH. M.OĞUZ GÖĞÜŞ CAD. ÜLGAN KONUKOĞLU MESLEK LİSESİ BLOK NO: 176 İÇ KAPI NO: 1 ŞAHİNBEY / GAZİANTEP
Telefon
0 (342) 336 19 29